Veel gestelde vragen
Wij hebben de veel gestelde vragen even voor je op een rijtje gezet. Alle nodige informatie is verder terug te vinden op deze website. Mocht je toch nog een vraag hebben, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
NO text
Kan iedereen urgentie aanvragen?
Iedereen die aan de voorwaarden voldoet, kan urgentie aanvragen. De voorwaarden lees je hier.
Ik snap de website niet helemaal, kan ik hulp krijgen?
Dat kan zeker, op onze hulppagina lees je waar je hulp kan vragen.
Welke bewijsstukken moet ik mee sturen?
Dat is voor elke situatie anders. We hebben het hier voor je op een rijtje gezet.
Hoe lever ik de bewijsstukken aan?
Kan ik jullie bellen?
De Urgentiecommissie is een digitaal loket, daarom zijn we telefonisch niet bereikbaar. Heb je vragen? Je kan ons wel altijd mailen naar info@urgentie-commissie.nl
Als ik een aanvraag doe krijg ik dan direct antwoord?
Je krijgt binnen 5 werkdagen een reactie van ons. We laten je dan weten of je aanvraag compleet is of dat we meer informatie van je nodig hebben.
NO text
Hoe krijg ik urgentie?
Hoe je urgentie krijgt staat uitgelegd in de procedure.
Wat gebeurt er als ik urgentie krijg?
Ik heb al extra inschrijfduur. Kan ik ook urgentie krijgen?
Je mag maar van één voorrangsregeling gebruik maken.
Ik zie de urgentie niet op mijn inschrijving staan.
Urgentie zie je inderdaad niet op je inschrijving staan. Woning in Zicht en de corporaties kunnen dit wel zien.
Ik woon in het buitenland. Kan ik urgentie krijgen?
Je moet een Nederlands ingezetene zijn om urgentie te krijgen.
Ik ga scheiden, krijg ik urgentie?
Relatiebreuk is geen reden voor urgentie. Ga je uit elkaar en heb je zorgplicht over minderjarige kinderen? Dan kan je misschien extra inschrijfduur krijgen. Je leest meer informatie hierover op de website van Woning in Zicht.
Mag ik een woning weigeren?
Ja, je mag een aangeboden woning weigeren. Maar dan vervalt wel je urgentie. Je krijgt dan ook geen nieuwe woning aangeboden.