urgentieprocedure

Hoe vraag ik urgentie aan?

Vul het digitale aanvraagformulier in en voeg alle bewijsstukken die u heeft toe.

U ontvangt binnen één week een ontvangstbevestiging. Heeft u deze na een week niet ontvangen? Dan kunt u een e-mail sturen naar info@urgentie-commissie.nl

Let op: is de aanvraag niet compleet, dan wordt deze niet in behandeling genomen!

 

Hoe wordt mijn aanvraag beoordeeld?

Een onafhankelijke Urgentiecommissie beoordeelt uw aanvraag. De behandeltermijn is zes weken vanaf het moment dat uw complete urgentieaanvraag is ontvangen door de Urgentiecommissie, inclusief alle gevraagde bewijsstukken. Houdt u er rekening mee dat als aanvullende informatie opgevraagd dient te worden, de behandeltermijn oploopt.

 

Aan welke corporaties kunt u toegewezen worden?

Let op: MVGM, Mooiland, Woonzorg en WonenBreburg Breda behoren niet tot deze urgentie-commissie. 

Wat als ik urgentie krijg toegekend?

De woningcorporatie die u begeleidt, nodigt u uit voor een gesprek. Na dat gesprek gaat de woningcorporatie op zoek naar een woning die past bij uw situatie. Binnen zes maanden krijgt u een passende aanbieding. Weigert u een woning die de woningcorporatie u aanbiedt? Dan vervalt uw urgentie.

 

Wat als ik al extra inschrijfduur krijg?

Bevindt u zich in de situatie waarbij u het slachtoffer bent van huiselijk geweld en u kunt dit aantonen? Dan kunt u ook urgentie aanvragen. Als u urgentie krijgt, komt de extra inschrijfduur te vervallen.

i

Reglement

Hier kunt u het reglement van de urgentiecommissie inzien.

Privacyverklaring

Met uw aanvraag stuurt u ook persoonsgegevens mee. Wat doen wij met uw gegevens en hoe beschermen wij deze? Deze vragen beantwoorden we in de privacyverklaring.

Jaarverslag

Hier kunt u het jaaroverzicht bekijken.

Urgentie-aanvraag indienen

Voldoet u aan alle criteria, dan kunt u middels het aanvraagformulier uw verzoek voor urgentie aan ons toezenden.

Aanvullende vragen?

Mocht u nog aanvullende vragen hebben, dan kunt u altijd per e-mail contact met ons opnemen.